Koncert med Islandsk børnekor

Den 10. og den 11. april får vi besøg til Næstved af et islandsk børnekor “Barnakór Hvolsskóla”. De optræder både i Skt Peders kirke den 10 april kl. 18:30 hvor alle er velkomne og i Næstved musikskole den 11. april. Der er 63 børn i koret i alderen 10-15 år. I kirken vil kirkens børnekor og Susåskolens børnekor også optræde og til koncerten i musikskolen vil tre børnekor fra musikskolen også optræde. Begge steder vil korene synge sammen et par sange på dansk og islandsk.

Alle er velkomne mens der er plads.

Grunden til at de besøger Næstved er at Frida Fridriksdottir som er lærer på musikskolen gik på den folkeskole i Island som det islandske børnekor kommer fra.

Læs flere nyheder