Sang
Sang - Rytmisk
Rytmisk Børnekor

Helle Møller

Underviser i sang og kor

Jeg har altid arbejdet med sang og stemmetræning og er stadig dybt fascineret af stemmens mange muligheder. Stemmen er et fantastisk instrument – helt personligt og utrolig udtryksfuldt.

I sangundervisningen arbejder vi med sammenhængen mellem krop, åndedræt og stemme. Når teknikken styrkes, kan stemmen fungere sundt og frit, og det bliver sjovere at synge. Vi har alle sammen et væld af klange og nuancer, som kan udforskes og opdyrkes. Det godt at være nysgerrig på sin stemme og på forskellige musikgenrer.

Jeg synger jazz og optræder bl.a. sammen med min kvartet. Vi spiller vores helt egne jazzversioner af kendte danske hits som Romeo, Så længe jeg lever og Glor på vinduer.
    I de seneste år har jeg også dyrket circle songs. Her mødes vi fem sangere for at skabe musik sammen. Vi improviserer små musikalske bidder, som bygges op lag på lag og danner nye mønstre og helheder. Det er en skøn musikalsk legeplads.
    Tidligere har jeg været vidt omkring i musikalske genrer med pop, soul, blues, viser, revy og musical.

Jeg er cand.mag. i musik og dramaturgi fra Aarhus Universitet og har undervist i både sang, stemmetræning, kor, musical og drama på en række skoler, bl.a. Skuespillerskolen ved Aarhus Teater, Det Jyske Musikkonservatorium, Ungdomshøjskolen ved Ribe, Kulturskolen i Esbjerg og Vejen Musikskole. Siden 2017 har jeg været ansat på Næstved Musikskole.
    Med min lille virksomhed, Stemmekraft laver musikalske events, stemmetræning og kurser for firmaer og private.

Helle Møller synger