Klaver
Klaver - Rytmisk
Klaver (begynder)

Jens Ole Krohn

Underviser i klaver, rytmisk klaver og sammenspil

Jeg underviser i klaver og er afdelingsleder i musikskolen.
    Jeg var så heldig at have en far, der elskede at synge viser og spille guitar, så jeg ønskede mig brændende en guitar i julegave, da jeg var 11 år. Jeg blev bare stjerneglad, da jeg så den store gave under juletræet. Jeg har spillet lige siden.

Ungdoms årerne gik med at spille rock i forskellige bands, og som syttenårig begyndte jeg at spille til fester og revyer, det blev også til en flirt med jazzmusikken i det lokale jazzband “De dovne Jazzdesignes”. Årerne gik med forskellige opgaver for det meste underholdnings-, revy- og dansemusik. Der var også et lille periode i dansktoppens verden med gruppen Klaus & Servants.

I 85 blev jeg optaget i ungdomsprojektet Up With People. Det var et år med tournévirksomhed i USA og Europa i alt ca. 85 store og små koncerter. En spændende tid, med fantastiske oplevelser og mange gode venner fra forskellige lande. Da jeg kom hjem til Danmark, fik jeg arbejde som musik- og dramalærer på Køge daghøjskole og senere som lærer på musikskolerne i Næstved området. Her underviste jeg i klaver, guitar og sammenspil, samt fungere som primusmotor på et utal af ungdomsmusicals bl.a. Grease.

Sideløbende deltog jeg et spændende efteruddannelsesforløb for musikskolelærere på Næstved Musikskole, hvor vi havde mange dygtige lærere fra det rytmiske konservatorium. I 1996 blev jeg leder for Suså kommunale musikskole, en ny spændende udfordring. Nu handlede det om, at få rammerne omkring undervisningen til at “spille”, at finde de bedste lærere og skabe et spændende sted med udvikling for elever og lærere.

Når jeg ikke lige spiller musik eller passer Musikskolen, elsker jeg at være sammen med mine børn, køre på motorcykel og danse tango. Der går også lidt tid med at slå søm i mit gamle hus.