Hørelære
Orkestermester

Johannes Nilsson

Underviser i klarinet og saxofon, instrumentklasser, hørelære og Music Mind Games

Jeg er uddannet som saxofonist og saxofonlærer (Cand. Mus.) fra Det Jyske Musikkonservatorium i Århus i 2012. Siden 2011 har jeg undervist elever på musikskole både på saxofon og klarinet og fra 2014 også i folkeskolen (både i instrumentklasser, OrkesterMester og som musiklærer). Jeg har dirigeret en del harmoniorkestre og arbejder også på Guldborgsund Musikskole i Nykøbing F.

I 2018 og 2019 gik jeg Music Mind Games-kurser (Unit 1 & 2, Teacher Presenter), som gjorde mig i stand til at bruge Music Mind Games i min egen undervisning, undervise Music Mind Games-hold og præsentere Music Mind Games’ spil, metodik og filosofi for andre lærere.

Her på Næstved Musikskole underviser jeg i klarinet og saxofon, både på musikskolen og i instrumentklasser i folkeskolen. Jeg er med i samarbejdet omkring Prøv Instrumentet og Akustiske Musikanter, hvor nye elever får prøve forskellige instrumenter og fra dag 1 oplever at være med i et orkester sammen med jævnaldrende.
    Jeg underviser også i hørelære og Music Mind Games – både hold med almindelige musikskoleelever i alle aldre og hold med elever fra musikskolens Fokuslinje.

Jeg er født og opvokset i Sverige, men bor i dag med min familie i Næstved.