Forældre/Barn Musik, Næstved (1-5 år)

Forældre/Barn musikundervisningen på Skellet er fortrinsvis aldersopdelt, så børnene sættes på hold efter deres fødselsår. Der er dog flere familiehold, hvor f.eks. søskende i forskellige aldre kan gå på samme hold.

I løbet af en sæson kan der være ledige pladser på holdene. Man kan tilmelde sig året rundt og kommer straks på hold, hvis der er plads.

På de yngste hold benytter vi fortrinsvis de ”instrumenter” vi alle har på os, såsom sang, klap, dans og fagter samt f.eks. tørklæder, rasleæg, trommer og bamser. Efterhånden som børnene bliver ældre inddrages flere og flere instrumenter. Musikoplevelsen bliver da mere koncentreret og evnen til sammenspil styrkes og udvikles.

På de ældste hold bruger vi også farver, huskespil, laver rytmer med tændstikker, hører om Carl Nielsen og på nogle 5 års hold spiller vi små melodier på både xylofon og blikfløjter – både børn og voksne.

Som voksen deltager man aktivt i timen, hvor vi har det sjovt og hygger os med musikkens mange facetter. At synge og spille gør os glade! På alle hold synger vi meget og alle børn skal have deres egen sangbog (Min Sangbog).

Filmen herunder er et sammenklip fra alle aldersgrupperne.

Se her film fra de forskellige aldersgrupper:
    1 års hold
    2 års hold
    3 års hold
    4 års hold
    5 års hold

Hold
    Generelt ligger undervisningen mandag til torsdag mellem kl. 15.00 og 18.00. Vi forsøger at tilgodese alles ønsker og plejer at have to hold inden for hver aldersgruppe fordelt på to forskellige dage og tidspunkter.

Tiderne er vejledende. Er der ikke en tid, der aldersmæssigt passer til dit barns alder, så skriv i tilmeldingen (bemærkninger) hvilken dag/tid der ønskes. Så tager vi kontakt til jer.

Tiderne sæson 23/24:
    (Det kan være, at der ændres på dage og tider i sæson 24/25)

Familiehold for 1-4 års børn
    Mandag kl. 10.00-10.45 og 17.15-18.00 og tirsdag kl. 15.15-16.00
    På vores familiehold kan man gå med søskende i forskellige aldre.

Hold for børn født i 2018
    Tirsdag kl. 17.15-18.00

Hold for børn født i 2019
    Mandag kl. 16.15-17.00 eller evt. Familieholdet