Baritone (Tenorhorn)

Tenorhornet bruges ligesom althornet mest i Brassband musik, f.eks. Chapean Brass Band, men kan også være et smukt soloinstrument og kan naturligvis indgå i en messingblæserkvartet eller -kvintet.

Formål
    At forøge livskvaliteten ved at lære at beherske det valgte instrument i et sådant omfang, at man kan spille i ensemble eller orkester og derigennem lære at harmonere med andre i en dyb klangforståelse og orkesterdisciplin og at opleve livsglæden ved at give koncerter og show forestillinger.

At lære eleven nodeteknik, blæseteknik, intonation, frasering, gehørspil, solistoptræden, sammenspil. Gå til sammenspil og hørelære. Eleverne har mulighed for Messingensemblespil og orkestersammenspil i Chapean Brass Band.
    Hørelære indgår i instrumentalundervisningen.

Startalder
    6 år.

Øvning
    30 min. pr. dag

Mulighed for leje/med og uden forkøbsret
    Musikskolen har alle de instrumenter på lager som Chapean B.B. benytter.

Spille ved koncerter og gå til koncerter
    Chapean B.B. spiller ca. 10 koncerter om året og tager på sommertur i sommerferien.

Går du i 3. og opefter – Se her mere om StartChapean, MiniChapean og Chapean BrassBand

Kristjan Berger

Kristjan Berger

Fensmark og Næstved